طراحی سایت و سئو - وب دیزاین نیوز

در وب دیزاین نیوز قصد دارم درباره ترندهای طراحی سایت و سئو صحبت کنم.

طراحی سایت و سئو - وب دیزاین نیوز

در وب دیزاین نیوز قصد دارم درباره ترندهای طراحی سایت و سئو صحبت کنم.

دوستانی که به موضوع طراحی سایت علاقه مند هستند، می توانند مطالب جدید در زمینه طراحی وب سایت و سئو سایت را برای من ارسال کنند.

کلمات کلیدی

منظور از طراحی سایت، طراحی وب سایت هایی است که در اینترنت نمایش داده می شوند. این معمولاً به جنبه های تجربه کاربری توسعه وب سایت به جای توسعه نرم افزار اشاره دارد. طراحی وب در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسک تاپ متمرکز بود. با این حال ، از اواسط سال 2010 ، طراحی برای مرورگرهای تلفن همراه و رایانه لوحی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

 

نحوه طراحی وب سایت در 8 مرحله ساده

 

یک طراح وب روی ظاهر ، چیدمان و در بعضی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند. به عنوان مثال ظاهر مربوط به رنگ ها ، قلم و تصاویر استفاده شده است. طرح بندی به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی وب خوب ، استفاده از آن آسان است ، از نظر زیبایی جلب می شود و متناسب با گروه کاربری و برند وب سایت است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند ، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که باعث حواس پرتی یا گیج شدن کاربران شود ظاهر نمی شود. از آنجا که سنگ بنای اصلی خروجی یک طراح وب سایتی است که باعث جلب اعتماد مخاطب مورد نظر و جلب آن می شود ، از بین بردن هرچه بیشتر نقاط احتمالی ناامیدی کاربر یک نکته اساسی است.

 

طراحی سایت چیست

قیمت طراحی سایت با وردپرس

 

قیمت طراحی سایت با وردپرس از شاید از چند 100 هزار تومان تا چندین میلیون باشد. به دلیل اینکه وردپرس یک پلتفرم است که می توان سایت خود را بر روی آن طراحی کرد و لزوما سایت ها با هم مشابه نیستند. تنها وجه مشترک آن ها در زیرساخت آن هاست.

 

 

دو متداول ترین روش برای طراحی وب سایت هایی که هم در دسک تاپ و هم در موبایل به خوبی کار می کنند ، طراحی پاسخگو و انطباقی است. در طراحی پاسخگو ، محتوا بسته به اندازه صفحه به صورت پویا حرکت می کند. در طراحی تطبیقی ، محتوای وب سایت در اندازه های طرح بندی مطابقت دارد که با اندازه های معمول صفحه مطابقت دارند. حفظ یک طرح که تا حد ممکن بین دستگاه ها سازگار باشد ، برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است. از آنجا که طراحی پاسخگو می تواند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند ، طراحان باید در کنار گذاشتن کنترل نحوه ظاهر شدن کار خود ، مراقب باشند. اگر مسئولیت محتوا نیز به عهده آنها باشد ، گرچه ممکن است نیاز به گسترش مهارت های خود داشته باشند ، از داشتن مزیت کنترل کامل محصول نهایی لذت خواهند برد.

 

ادبیات در مورد طراحی وب:

 

در اینجا کل ادبیات UX در مورد طراحی وب توسط بنیاد طراحی تعامل آورده شده است که در یک مکان جمع شده است:

 

چگونه شغل خود را از طراحی سایت به طراحی UX تغییر دهیم

 

تغییر شغل به سختی معمول انجام نمی شود ، به خصوص اگر منابع مناسبی برای کمک به شما در ایجاد تغییر داشته باشید. برای بسیاری از طراحان وب ، اکنون زمان مناسب برای ایجاد تغییر در طراحی UX است. برای شروع ، افزایش پولی همراه با تغییر در شغل وجود دارد. طبق PayScale ، طراحان وب در ایالات متحده سالانه به طور متوسط ​​46000 دلار درآمد دارند (1) ، در حالی که از طرف دیگر طراحان UX با درآمد قابل توجه 74000 دلار (2) درآمد کسب می کنند. ثانیا ، فرصت های شغلی برای طراحان UX در حال رونق است: CNN گزارش می دهد که در مجموع 3،426،000 شغل طراحی UX ظرف 10 سال آینده فقط در ایالات متحده ایجاد می شود (3). علاوه بر این ، طراحی UX یک کار معنادار است ، نه تنها به این دلیل که شما می توانید از داخل به تولید یک محصول بپردازید ، بلکه به این دلیل که - همانطور که DMI نشان داده است - طراحی UX تأثیر قابل توجهی در مشاغل ایجاد می کند ، بطوریکه مشاغل طراحی شده توسط UX عملکرد بهتری دارند شاخص S&P 228٪ (4). بنابراین ، منابع مناسب را برای کمک به شما در ایجاد تغییر شغل در کجا می یابید؟ چرا ، شما الان یکی را می خوانید.

 

تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری چیست؟

 

برای شروع ، بیایید مختصراً مقصودمان از "تجربه کاربری" را معرفی کنیم. محصولات کاربر دارند و تجربه کاربری (UX) به سادگی تجربه ای است که کاربر از استفاده از آن محصول خاص تجربه کرده است. تا کنون خیلی خوب؟

طراحی UX هنر طراحی محصولات به گونه ای است که آنها تجربه بهینه کاربر را فراهم می کنند. اگر این توصیف گسترده به نظر می رسد ، به این دلیل است که ماهیت طراحی UX بسیار گسترده است. ساختن UX بهینه شامل درک روانشناسی ، طراحی تعامل ، تحقیقات کاربر و بسیاری از رشته های دیگر است ، اما علاوه بر همه اینها ، یک فرآیند حل مسئله تکراری است (اما بعداً در مورد آن بعداً).

به طور کلی ، تجربه کاربر می تواند به 3 جز broken تقسیم شود: ظاهر ، احساس و قابلیت استفاده.

 

ظاهر یک محصول استفاده از تصاویر بصری برای ایجاد حس هماهنگی با ارزش های کاربر است و این باعث ایجاد اعتبار و اعتماد در کاربر می شود. این در مورد ایجاد محصولی است که نه تنها زیبا به نظر می رسد ، بلکه همچنین مناسب به نظر می رسد.

بنابراین ، احساس شامل ایجاد تجربه استفاده از یک محصول تا حد ممکن دلپذیر و لذت بخش است. این کار با ساخت تعاملات بین کاربر و محصول و همچنین واکنش هایی که هنگام (و پس از آن) از محصول دارند ایجاد می شود.

سرانجام ، قابلیت استفاده از تجربه کاربر پشتیبانی می کند. خیلی ساده ، اگر محصولی قابل استفاده نباشد ، هیچ نوع زیبایی ظاهری نمی تواند آن را نجات دهد و تنها احساسی که کاربران در آن احساس می کنند خشم و ناامیدی است. در حالت ایده آل ، محصولات باید متناسب با نیازهای کاربر باشند و عملکردها را به روشی قابل پیش بینی ارائه دهند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که طراحی UX به نظر شما جلب می کند ، ما مقالاتی داریم که به معرفی برخی از بخشهای مهم UX به عنوان شغل حرفه ای کمک می کند:

 

چه چیزی مشترک در طراحی سایت و طراحی UX است؟

 

عنوان شغلی "طراح وب" تعاریف زیادی دارد ، و در واقع ، آنچه یک طراح وب انجام می دهد تا حد زیادی به آنچه مشتری یا پروژه نیاز دارد بستگی دارد. برخی از طراحان وب به سادگی طرح های بصری و / یا نمونه های اولیه تعاملی با وفاداری بالا را برای وب سایت ایجاد می کنند و کدگذاری وب سایت را به توسعه دهندگان جلویی و عقب می سپارند. با این وجود اکثر طراحان وب با طراحی و توسعه (front-end) وب سایت درگیر می شوند. برخی از طراحان وب حتی به عنوان بخشی از مشاغل خود به طور منظم کاربر را مورد آزمایش و آزمایش قرار می دهند (و اگر یکی از آنها باشید ، از قبل تقریباً برای یک کار در طراحی UX آماده هستید).

اما مهم نیست که شغل شما به عنوان یک طراح وب شامل چه مواردی می شود ، در اینجا برخی از جنبه های طراحی وب وجود دارد که در طراحی UX نیز یافت می شود.

 

حل مسئله:

 

طراحان وب به دنبال حل مشکلات مشتریان خود هستند. طراحان UX به دنبال حل مشکلات کاربران خود هستند. طراحان وب با یک فرایند حل مسئله کار می کنند: ابتدا آنها به مشکلات مشتری خود پی می برند ، سپس برای آنها یک راه حل وب طراحی می کنند و سپس قبل از انتشار وب سایت اقدام به توسعه و آزمایش می کنند. و پس از راه اندازی وب سایت ، طراحان وب اغلب درگیر آزمایش بیشتر سایت ، جمع آوری بازخورد از کاربران و سپس تکرار طراحی هستند.

 

این فرایند حل مسئله تکراری مانند فرآیند طراحی UX است (در تصویر زیر نشان داده شده است). طراحان UX با تحقیقات کاربر شروع می کنند. ضروری است که کاربران بالقوه یک محصول را بشناسید و دریابید که مشکلات آنها چیست ، چگونه آنها را حل کنید و چگونه می خواهید کاربران را بخواهید و یا به آن راه حل نیاز دارید. تحقیقات کاربر اغلب از طریق مصاحبه با کاربر ، مشاهدات ، مطالعات دموگرافیک ، تهیه پیش نویس داستان ها و شخصیت ها و غیره انجام می شود. پس از آن ، طراحان UX یک راه حل طراحی می کنند که نیازهای اصلی کاربر را برطرف می کند و اغلب نمونه اولیه را برای تست اعتبار آن به کاربران برمی گردانند. یا قابلیت استفاده پس از راه اندازی محصول ، طراحان UX بازخورد بیشتری از کاربر را جمع آوری می کنند ، که به دور جدیدی از تحقیقات مربوط به کاربر منتقل می شود و بدین ترتیب روند کار را دوباره آغاز می کنند.

اگر قبلاً به عنوان بخشی از وظیفه طراح وب خود ، درباره کاربر تحقیق کرده باشید ، هنگام تغییر طرح UX ، این یک مزیت بزرگ محسوب می شود. در غیر این صورت ، نگران نباشید - فرصت های زیادی برای یادگیری بهترین روش های انجام تحقیقات کاربر خواهید داشت (برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید).


طراحی احساسی

هنگام طراحی وب سایت ها ، طراحان وب معمولاً از تایپوگرافی ، رنگ و طرح برای شکل دادن به احساسات کاربران استفاده می کنند. با استفاده از رنگهای تیره و فونتهای serif می توان احساس اعتبار را ایجاد کرد. به طور مشابه ، می توان با استفاده از تصاویر رنگارنگ و تایپوگرافی بازیگوش ، احساس سرگرمی ایجاد کرد. طراحان وب با طراحی احساسی آشنا هستند. یعنی ایجاد طرح هایی که احساسات را از کاربران برمی انگیزد. طراحان UX همچنین به فکر طراحی احساسی هستند ، اما در مقیاس بزرگتر - آنها به دنبال استخراج احساسات از کاربران در کل تجربه استفاده از یک محصول هستند.

 

برای این کار ، طراحان UX نه تنها با تایپوگرافی و رنگ بلکه با روانشناسی ، طراحی حرکت ، تنظیم محتوا و معماری اطلاعات نیز کار می کنند. طراحان وب که این تغییر را ایجاد می کنند ، به طور ذاتی می فهمند که طراحی احساسی در UX چیست. آنها به سادگی نیاز به کسب دانش جدید در زمینه های دیگر دارند تا توانایی خود را در یک تصویر بزرگتر تقویت کنند.
چند رشته ای

 

طراحی سایت یک کار چند رشته ای است ، جایی که شما نه تنها به دانش در زمینه طراحی (تایپوگرافی ، تئوری رنگ) بلکه همچنین در ساخت یک وب سایت (HTML ، CSS ، JavaScript) نیز نیاز دارید. برخی از طراحان وب در هنگام طراحی کد برای انیمیشن ها و تعاملات با استفاده از CSS و / یا JavaScript ، درگیر طراحی تعامل نیز می شوند. طراحی UX نیز یک رشته چند رشته ای است ، اما شاید از این نظر فوق العاده شارژ شود. طراحان UX برای ایجاد بهترین UX برای محصولات خود باید از دانش حوزه های روانشناسی ، تحقیقات کاربر ، طراحی بصری و حتی تجارت استفاده کنند.


تفاوت بین طراحی وب سایت و طراحی ux

 


کاربر محور در مقابل فناوری متمرکز

بخش عمده ای از شغل شما به عنوان یک طراح وب صرف اطلاع از آخرین تحولات در HTML ، CSS و سایر زبان های برنامه نویسی می شود - همه اینها با سرعتی گیج کننده تغییر کرده و بهبود می یابند. کدام مرورگرها از چه نسخه های CSS پشتیبانی می کنند؟ آیا انیمیشن های CSS در Safari روی Mac کار می کنند؟ حتی من را در اینترنت اکسپلورر شروع نکنید! این ممکن است چند سوال (و ناامیدی) باشد که به عنوان یک طراح وب مدام در ذهن شما است. اما طراحی UX مربوط به فناوری نیست. در عوض ، تمرکز آن کاملاً معطوف به کاربران است - فناوری تنها ابزاری است برای کاربران برای بدست آوردن آنچه که نیاز دارند. تنها با تمرکز بر روی کاربران ، طراحان UX می توانند راه حلهایی ایجاد کنند که نیازهای خاص آنها را برآورده کند و در نهایت ، کاربران حاضر به پرداخت هزینه باشند. طراحان UX تحقیقات گسترده ای در مورد کاربران انجام می دهند تا بیشترین میزان ممکن را در مورد کاربران خود پیدا کنند ، بیشتر آنها طراحان وب فرصتی برای انجام کار ندارند.

 


UX بیش از وب است

طراحی UX مستقل از پلت فرم است. اصول و فرآیندهای آن در بسیاری از مناطق مختلف خارج از مرورگرهای وب اعمال می شود: در برنامه های تلفن همراه ، نرم افزار دسک تاپ ، و حتی محصولات سخت افزاری و فضاهای خرده فروشی. از طرف دیگر ، دامنه طراحی وب کاملاً به مرورگرهای وب گره خورده است. این بدان معنی است که طراحان UX قادر به یافتن فرصت های شغلی نه تنها در زمینه های در حال ظهور مانند استارت آپ های فناوری ، بلکه در صنایع بالغ و پایدار مانند تولید کنندگان خودرو هستند. تا زمانی که محصولی وجود دارد ، به UX نیاز دارید - و این واقعاً دنیای فرصت های شما را باز می کند.

interactiom-design

https://www.interaction-design.org/literature/topics/web-design
طراحی وب چیست؟ راهنمای نهایی برای طراحی وب سایت [2020]

 

طراحی وب چیست؟

طراحی وب فرآیند برنامه ریزی ، ایده پردازی و تنظیم مطالب بصورت آنلاین است. امروزه ، طراحی وب سایت فراتر از زیبایی است و شامل عملکرد کلی وب سایت است. طراحی وب همچنین شامل برنامه های وب ، برنامه های تلفن همراه و طراحی رابط کاربر است.

آیا می دانید طراحی وب می تواند تأثیر زیادی در عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند Google داشته باشد؟ این مقاله به شما اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی ایجاد یک وب سایت می دهد که نه تنها خوب به نظر می رسد ، بلکه به درستی کار می کند و رتبه بالایی در جستجو دارد.

 

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  •      الهام یافتن
  • انتخاب ابزار طراحی وب
  • عناصر بصری
  •  عناصر عملکردی
  •  انواع طراحی وب: تطبیقی در مقابل پاسخگو

الهام یافتن

طراحان در همه جا به دنبال الهام هستند. در اینجا برخی از بهترین سایت ها برای کمک به روان کردن آب خلاقیتان آورده شده است:

    بهانه

  1.     Pinterest 
  2. عوضی
  3.  الهام از طراحی وب
  4.  سایت الهام بخش

 

  1. انتخاب ابزار طراحی وب

برای طراحی وب سایت دو روش اصلی وجود دارد: استفاده از برنامه دسک تاپ یا استفاده از وب سایت ساز. ابزاری که تصمیم دارید از آن استفاده کنید بسته به اندازه تیم ، بودجه و نوع سایتی که می خواهید بسازید و الزامات فنی آن بسیار متفاوت خواهد بود.

 

. برنامه های دسک تاپ

 

برنامه های دسک تاپ نیاز دارند که طراحان طرح خود را ایجاد کرده و آن را برای یک تیم توسعه دهنده ارسال کنند که سپس می تواند طرح را به کد تبدیل کند. محبوب ترین برنامه های دسک تاپ برای طراحی وب سایت ها ، فتوشاپ و Sketch هستند.

به طور معمول ، این استاندارد برای وب سایت های بزرگ و یا پیچیده است زیرا به طراح اجازه می دهد تا بر روی ظاهر و احساس کلی تمرکز کند ، در حالی که تمام چالش های فنی به تیم توسعه منتقل می شود. متأسفانه ، این فرایند می تواند گران و وقت گیر باشد زیرا منابع متعدد ، مجموعه مهارت ها و اعضای تیم مورد نیاز است.

برای جلوگیری از مشارکت یک توسعه دهنده ، استفاده از یک سازنده وب سایت برای طراحی وب سایت با نیازهای فنی کمتر مفید است.

 

2. سازندگان وب سایت

امروزه بسیاری از سازندگان وب سایت در بازار وجود دارند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و خدمات را ارائه می دهند. Wix ، Squarespace ، Webflow و PageCloud ، تنها چند نمونه از سازندگان وب سایت های محبوب هستند که از نظر قابلیت طراحی ، گزینه های الگو ، قیمت و تجربه ویرایش کلی متفاوت هستند. حتماً تحقیق خود را انجام دهید ، آزمایشات آزمایشی رایگان انجام دهید و مشخص کنید کدام یک از بسترها بیشتر با وب سایت شما متناسب است.

 

سازندگان وب سایت یا وب سایت های سازگار یا پاسخگو ایجاد می کنند که تجارب مختلف ساخت را ارائه می دهند. این مفاهیم در زیر با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می گیرند تا بتوانید به بهترین وجه درک کنید کدام سازنده ها برای شما کار می کنند. اگر نمی دانید چگونه کدگذاری کنید ، آشنایی با آزادی ها و محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت ضروری است. به عنوان مثال ، گرچه وردپرس پرکاربردترین پلتفرم وب سایت است ، اما به دلیل گزینه های محدود سفارشی سازی ، مورد علاقه طراحان بصری نیست.

 

قبل از شروع به ساختن وب سایت ، نیازهای وب سایت خود را تعیین کنید: آیا یک گالری عکس ایجاد می کنید؟ هر چند وقت یک بار سایت خود را به روز می کنید؟ آیا به فرم تماس نیاز دارید؟ یک سازنده وب سایت انتخاب کنید که بتواند به شما در دستیابی م effectivelyثر به این اهداف کمک کند.


عناصر طراحی وب

هنگام طراحی وب سایت ، مهم است که هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد سایت در نظر گرفته شود. ادغام این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری از جمله رابط کاربری آسان ، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر ، نوشتاری متن و متناسب با موقعیت مناسب و طرح رنگی است. عملکرد سایت شما به سرعت ، رتبه بندی ، جستجو و توانایی جذب مخاطب شما اشاره دارد.

 

عناصر بصری

در اینجا یک مرور کلی از عناصری است که باید هنگام طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید همه کارها به خوبی با هم کار می کنند. هر بخش نکات و نکاتی را برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهد.

 

    کپی مکتوب

 

کپی مکتوب

اصولاً ظاهر و متن وب سایت شما دست به دست هم می دهد. مهم است که نویسندگان و طراحان محتوای خود برای ایجاد یک طرح منسجم با عناصر متعادل همکاری کنند. بر روی ایجاد تکه های متن (با استفاده از بلوک های متنی) تمرکز کنید تا از گرافیک و تصاویر خود تعریف کنید.

 

مرتبط: مطالب یا طرح های نوشته شده ، کدام  طراحی سایت یک از آنها اولین بار هستند؟


قلم ها

قلم انتخاب کنید که از طراحی کلی شما تعریف کند. قلم باید با طرح رنگی ، گرافیکی ، تصاویر شما جفت شود و لحن کلی وب سایت شما را تقویت کند. ابزارهایی مانند Canva’s Font Combinator به شما کمک می کنند تا مطابقت مناسبی با قلم خود پیدا کنید. ابزارهای طراحی وب مانند PageCloud حتی شامل چندین جفت فونت در برنامه خود هستند.

 

چیدمان

نحوه تصمیم گیری برای تنظیم محتوای خود تأثیر چشمگیری در قابلیت استفاده و عملکرد سایت شما خواهد داشت. طراحی سایت هیچ قانون خاصی وجود ندارد که در هنگام انتخاب یک طرح دنبال کنید ، با این وجود ، چند اصل اصلی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. اطمینان حاصل کنید که نیازهای مخاطب مورد نظر خود را در نظر بگیرید و از استفاده از طرح تحریک بیش از حد که ممکن است پیام های مورد نظر شما را منتقل کند ، اجتناب کنید.

 

شکل ها

استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب می تواند به یکپارچه سازی متن و تصاویر کمک کند و به ظاهر کلی سایت کمک کند. ترکیب رنگ ها و اشکال زیبا می تواند به توجه بازدید کنندگان سایت شما کمک کرده و به جریان کلی سایت شما کمک کند.

pagecloud

  • ۹۹/۰۹/۱۸

طراحی سایت